Regulamin Klubu Senior +
Załącznik nr 1 Do Zarządzenia Nr 5/2020
Kierownika MGOPS w Skalbmierzu
z dnia 10.12.2020 r.
REGULAMIN ORGANIZACYJNY KLUBU SENIOR+ w SKALBMIERZU
Klub Senior+ w Skalbmierzu funkcjonuje zgodnie z postanowieniami Programu Wieloletniego „Senior+” na lata 2015-2020, stanowiącego załącznik do Uchwały Nr 157 Rady Ministrów z dnia 20 grudnia 2016 r. zmieniającej uchwałę w sprawie ustanowienia programu wieloletniego „Senior-WIGOR” na lata 2015-2020 (M.P. z 2016 r. poz. 1254).
ROZDZIAŁ I POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Niniejszy regulamin określa zasady działalności oraz warunki uczestnictwa w Klubie SENIOR+ (zwanym dalej Klubem), prowadzonym przez Miejsko - Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Skalbmierzu.
2. Klub mieści się w Skalbmierzu przy ul. Pl. M. C. Skłodowskiej 1 3. Klub dysponuje 20 miejscami.
ROZDZIAŁ II CELE I ZAŁOŻENIA KLUBU SENIOR +
Celem Klubu jest:
1. Aktywowanie środowiska seniorów do wspólnego i zorganizowanego spędzania czasu wolnego;
2. Rozpoznawanie potrzeb, rozwijanie zainteresowań, talentów i pasji uczestników;
3. Organizowanie różnorodnych zajęć aktywizacyjnych m.in w ramach terapii zajęciowej, zajęć rękodzielniczych, muzykoterapii, ćwiczeń pamięci oraz aktywności fizycznej dostosowanych do możliwości uczestników;
4. Zaspokajanie potrzeb towarzyskich i kulturalnych poprzez organizowanie uroczystości, spotkań i pogadanek oraz umożliwianie uczestnictwa w imprezach kulturalnych oraz wycieczkach;
5. Wypełnianie czasu wolnego osobom starszym w sposób będący swoistą profilaktyką przeciw marginalizacji i wykluczeniu społecznemu;
6. Propagowanie kultury i sztuki;
7. Upowszechnianie zdrowego trybu życia – ochrona i promocja zdrowia.
ROZDZIAŁ III POSTANOWIENIA SZCZEGÓŁOWE
1. Klub dysponuje 20 miejscami.
2. Działalnością Klubu kieruje Kierownik.
3. Klub jest czynny trzy razy w tygodniu. Szczegółowy harmonogram otwarcia Klubu, ustala na każdy miesiąc Kierownik wraz z uczestnikami.
4. Przynależność do Klubu jest dobrowolna
5. Zgłoszenie uczestnictwa do klubu odbywa się na podstawie Formularza rekrutacyjnego - deklaracji uczestnictwa w Klubie Senior + (załącznik nr 1 do Regulaminu), złożonej w siedzibie Miejsko- Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Skalbmierzu.
6. Nabór do Klubu Senior + przeprowadza Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Skalbmierzu.
7. Uczestnikami Klubu mogą być osoby, które spełniają łącznie następujące warunki: - są mieszkańcami Gminy Skalbmierz, - są osobami w wieku powyżej 60 lat, - są nieaktywne zawodowo.
8. O przyjęciu do Klubu decyduje kolejność zgłoszeń. W przypadku większej liczby osób chętnych, stworzona zostanie lista rezerwowa.
9. Miejsko- Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Skalbmierzu zastrzega sobie możliwość przyjęcia do Klubu większej liczby osób w zależności od potrzeb seniorów i dostępności infrastruktury.
10. W działaniach organizowanych poza siedzibą Klubu, będą mogli brać udział seniorzy niebędący członkami Klubu.
11. Uczestnicy Klubu deklarują udział w poszczególnych działaniach określonych w harmonogramie z tygodniowym wyprzedzeniem, w celu efektywnego wykorzystania dostępnych miejsc oraz zaspokojenia potrzeb poszczególnych osób.
12. Za prowadzenie list uczestników odpowiedzialny jest Kierownik Klubu oraz organizatorzy zajęć. Uczestnik jest zobowiązany do poinformowania Kierownika lub organizatora zajęć o planowanej nieobecności.
13. Zastrzega się możliwość wprowadzenia zmian w miesięcznych harmonogramach w sytuacji zbyt małej liczby osób zainteresowanych poszczególnymi działaniami.
ROZDZIAŁ IV PRAWA I OBOWIĄZKI CZŁONKÓW KLUBU SENIOR+
1. Uczestnicy Klubu mają prawo do:
• korzystania ze wszystkich form działalności prowadzonych w Klubie;
• rozwijania własnych zainteresowań;
• inicjowania nowych przedsięwzięć;
• korzystania ze sprzętów i urządzeń przeznaczonych do wspólnego użytkowania
2. Do obowiązków uczestników Klubu należy:
• przestrzeganie postanowień niniejszego regulaminu;
• przestrzeganie bezpieczeństwa innych osób przebywających w Klubie,
• aktywny udziału w zajęciach Klubu;
• przestrzeganie zasad i norm współżycia społecznego w Klubie oraz poza jego siedzibą podczas imprez okolicznościowych, wycieczek, spacerów;
• branie udziału w pracach przygotowawczych i porządkowych związanych z przygotowaniem Klubu do spotkań;
• Korzystanie z szatni,
3. Uczestnictwo w Klubie wygasa z chwilą:
• złożenia pisemnej rezygnacji z uczestnictwa w Klubie;
• śmierci uczestnika;
• nieusprawiedliwionej nieobecności trwającej powyżej 1 miesiąca;
• skreślenia z listy członków w wyniku działania na szkodę Klubu oraz nie przestrzegania regulaminu.
ROZDZIAŁ V POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Z treścią regulaminu zostają zapoznani pracownicy i uczestnicy Klubu;
2. Zmiany w regulaminie Klubu mogą być dokonywane w trybie właściwym dla jego ustalenia;
3. W kwestiach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie ostateczną decyzję podejmuje Kierownik Miejsko- Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Skalbmierzu.
Załącznik nr 1 do Regulaminu Organizacyjnego Klubu Senior
+ w Skalbmierzu
data złożenia dokumentów w Klubie Senior+ w Skalbmierzu ………………………………………..
(wypełnia kadra Klubu)
Deklaracja uczestnictwa w Klubie Senior+ w Skalbmierzu
Ja, niżej podpisana/y (imię i nazwisko) ………………………………………………………… deklaruję uczestnictwo w Klubie Senior+ w Skalbmierzu działającym w ramach
Miejsko- Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Skalbmierzu. Skalbmierz, dnia ……………………… ……………………………………...
(czytelny podpis osoby składającej deklarację)
I – Dane Uczestnika / Uczestniczki Klubu Senior+ w Skalbmierzu:
1. Imię i nazwisko:
2. Płeć:
3. Data urodzenia:
4. PESEL:
5. Adres zamieszkania: …………………………………………………………………………………
6. Nr telefonu kontaktowego:
7. Adres poczty elektronicznej:
8. Wykształcenie (właściwe podkreślić): - podstawowe/gimnazjalne - zawodowe - średnie/policealne - wyższe
9. Niepełnosprawność (właściwe podkreślić): - TAK - NIE
10. Podstawowe źródło utrzymania (właściwe podkreślić):
- emerytura/renta
- świadczenia pomocy społecznej
- inne
- brak
Dane wymienione w punktach od 1 do 5 weryfikowane są w trakcie przyjmowania niniejszej Deklaracji na podstawie dokumentu tożsamości osoby składającej Deklarację.
W sytuacji udziału w zajęciach ruchowych i sportowo – rekreacyjnych zobowiązuję się przedłożyć zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do uczestnictwa w tych zajęciach. ………………………………………………………. (data i czytelny podpis osoby składającej deklarację)
II – Informacje istotne dla organizacji wsparcia w ramach Klubu Senior+ w Skalbmierzu
1) deklaruję udział w następujących zajęciach Klubu Senior+ w Skalbmierzu:
2) jestem zainteresowany / zainteresowana również udziałem w następujących formach aktywności (rodzaj, forma zajęć) w ramach Klubu Senior+ w Skalbmierzu, jeżeli będą one realizowane: ……………………………………………………….
(data i czytelny podpis osoby składającej deklarację)
Pan / Pani ………………………………………………………………………………………………………….. jest uczestnikiem / uczestniczką Klubu Senior+ w Skalbmierzu od dnia …………. ………………………………………………………. (data i czytelny podpis koordynatora)